wat kan de oorzaak zijn van een pc die plotseling is afgesloten?

Ik zat een spelletje te spelen,Toevallig ging mij pc uit heel rustig dus niet in een keer.
En hij kan nie meer aan als ik op de knop druk,Wat kan de oorzaak zijn?
En ik heb ook geleend internet van de buren gekregen.
Wie kan me snel helpen?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Toevallig ging mij pc uit heel rustig dus niet in een keer." Hoe bedoel je; niet in één keer? Sloot ie eerst 'netjes' de programma's af?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"En hij kan nie meer aan als ik op de knop druk,Wat kan de oorzaak zijn?
En ik heb ook geleend internet van de buren gekregen.
Wie kan me snel helpen?" Vaag... Je PC gaat niet meer aan, maar toch heb je er nu geleend internet op?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hij ging wel de programmas afsluiten.
Maar de pc gaat nie meer aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had gisteren geleend internet.Zouden hun niks hebben gedaan?
capthavoc
11 jaar geleden
dat doet er denk ik niet veel toe
maar zie je lampje aan gaan als je weer probeert op te starten ?
als je echt niets ziet gebeuren dan is er toch iets mis met je voeding
maar dat kan gewoon stekker los zijn
kijk even of de kabels goed aangedrukt zijn ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik druk op aanknop, Gebeurt er niks

Het beste antwoord

Als de pc niet meer aangaat, dan heeft het niets met het spelletje, windows of het internet van je buren te maken.

Controleer of de stekker er goed in zit. Controleer de stekkerkabel zelf en vervang deze tijdelijk. Branden er wel lichtjes op je pc als je hem aan zet? Zonee, dan is je voeding oververhit of definitief kapot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Waarschijnlijk was je pc klaar voor een update, microsoft bied je de mogelijkheid (10 minuten) om deze uit te stellen (10 minuten, 1 uur en 4 uur) zodat je af kan maken waar je mee bezig bent. Waarschijnlijk zat je gewoon je spel te spelen, en waren de 10 minuten over, dus hij sloot zichzelf af om de update te installeren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar de pc gaat niet meer aan dus is het geen update geweest
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trek de stekker er eens uit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook gedaan weer erin lukt nie.
Hij probeert niet eens aan te gaan
Van afstand kan niemand je helpen. Probeer de kap open te doen en te kijken of er iets verbrand is, of er niet goed uit ziet. Je kan hem het best naar een maker brengen, of laten hem opsturen naar het bedrijf als je nog garantie hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna zeker dat de fout in de voeding zit.
Dat is de blok waar de stekker ingaat van uw voedingskabel.
Normaal zit er een glaszekering onder een zwart hoedje, waarschijnlijk is die doorgesmolten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
En dan gaat de computer rustig uit, niet in 1 keer ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, dat komt omdat er na de secundaire wikkeling en gelijkrichting nog een zware condensator (elco) zit die gelijdelijk leegloopt.
Dat bewijst ook dat de fout in de voeding zit.
gvrox
11 jaar geleden
Tientallen seconden lang zodat de PC nog netjes alle applicaties kan afsluiten ? Dat geloof je toch zelf niet ? Bovendien, hoe meldt de voeding de storing aan het moederbord dan ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tientallen seconden ?
In dat geval niet maar dat heb ik nergens gelezen.
Via het energie beheer kan u wel een level instellen waarop die zichzelf moet afsluiten.
gvrox
11 jaar geleden
De pc deed een nette shutdown, dat duurt wel tientallen seconden als je meerdere applicaties hebt draaien. Over welke levels heb je het nu ineens, van een accu ofzo ? Dat is bij laptops, niet bij pc's.
als de computer gewoon afsloot, dus dat hij uit ging en dat er stond, "afsluiten" dan is het een update
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je pc te heet is, en je hebt een goed merk, dan sluit hij zichzelf af om ervoor te zorgen dat niks kapot gaat (van die hitte) dus dit kan de oorzaak zijn. Je kunt hem dan eerst niet meer aanzetten als hij nog heet is, maar als je ca. een uur wacht moet hij het weer doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Open je pc haal wat stof weg rn start hem op. Als die niet werkt is je voeding kapot